Geboren te Zottegem op 13 -12-1972
Tijdens haar jeugd ging An 12 jaar lang naar de plaatselijke tekenschool . Ze had maar één doel voor ogen en dat was naar het kunstonderwijs te gaan. Ze startte een opleiding plastische kunsten aan het St.- Lucasinstituut te Gent. Op haar 15de werd An geopereerd van een hersentumor. De tumor werd gedeeltelijk verwijderd en kon stabiel blijven, verdwijnen of aangroeien. De tumor groeide echter aan en twee jaar later werd ze opnieuw geopereerd . Men trachtte de tumor volledig te verwijderen, maar de gevolgen waren niet gering: coordinatie-, evenwichts- en gezichtsproblemen. Haar droom , een carriere als tekenjuf kon ze nu wel vergeten. An kan zich alleen verplaatsen in een rolstoel. Ze wordt begeleid door haar trouwe hulphond Kazan, een Border Collie.
Ze volgde handel en nadien verkoop aan het MPI te Kwatrecht. Ze combineerde dit met schilderlessen, als vrije leerlinge, aan het St.- Lucasinstituut te Gent. Na 10 maanden training in het trainingshuis “Driehuizen” te Edegem ging ze zelfstandig wonen in Brugge. Alleen wonen in een vreemde stad was zeer zwaar voor An, en 3 jaar later verhuisde ze naar een woon- en werkgemeenschap te Beernem. Ze verbleef er 6 jaar en keerde in 2002 terug naar haar roots te Zottegem. Ze nam haar intrek in het werkhuis van haar grootvader op de Meire .
Het “werkhuis” is niet alleen een zeer toegankelijk woonhuis voor An, maar tevens een atelier waar ze zich kreatief kan uitleven. Maar dikwijls ontbrak haar de motivatie om alleen te schilderen en daarom plaatste ze een zoekertje in een krant.
Ze kreeg één reactie en na een gesprek met deze persoon besloten ze wekelijks te schilderen. Het groepje groeide aan en Atelier Koeleur met voorzitster An, was geboren. Een eerste tentoonstelling in eigen atelier volgde op 22 april 2005.
Twee jaar later, in augustus 2007, maakte ik voor het eerst kennis met het Atelier Koeleur en dit op een tentoonstelling in de Oude Brouwerij te Dikkele. Daar stelden An, Roger Labee en Yvette De Vilder-Levins hun werken tentoon. Het Atelier groeide: andere kunstenaars sloten aan en men bezit nu ook een ervaren monitor, nl Marcel Quintyn. Verder wordt er nu ook op verplaatsing getekend, o.a. in het Atelier “Neerhof” bij Marcel. Tijdens de maanden juli en augustus trekt het Atelier Koeleur onder leiding van de monitor naar “den buiten”.
Naast schilderen maakt An ook keramiek. Tijdens haar opleiding aan de Zottegemse Tekenschool en nadien aan het St-Lucasinstituut te Gent kwam ze al in contact met deze discipline. In 2002, na haar terugkeer naar Zottegem stelde ze vast dat de Zottegemse Academie ontoegankelijk was voor rolstoelgebruikers. Ze volgde dan 2 jaar opleiding in het Atelier “Kreazolder” bij Ronny Seeuws in St-Lievens-Houtem.
Na de renovatie van de Zottegemse Academie startte An een opleiding intensief keramiek, eerst bij Linda Weyn en het 2de jaar bij Jan Jacob. Volgens An werkt keramiek ontspannender: je bent met vormstudie bezig en je wordt minder geconfronteerd met je handicap.
Andere tentoonstellingen waar de werken van An te zien waren, zijn:


An behaalde tijdens de voorronde van de "Royal Talen[t]s 2012" (Sint-Lievens-Houtem) een eervolle vermelding van de jury met het werk Venetië.